علت داغی کف پا
نوشته شده توسط : اندرزگو

یکی از مشکلاتی که همه ما آن را تجربه نموده ایم ، داغ شدن کف پا یا همان داغی کف پا می باشد ، برای این که علت این مشکل را بررسی کنید توصیه می شود با ما همراه باشید .

داغ شدن کف پا
گاهی اوقات بدن ما دچار تغییراتی خواهد شد همچون عرق کف دست ، داغ شدن کف پا و غیره که هر کدام این مسایل می تواند برای ما به عنوان یک زنگ هشدار باشد که بیانگر پیامد حفظ سلامتی ما می باشد ، در واقع زمانی که شما احساس می کنید کف پا های شما به طور غیر عادی داغ شده است ، بیانگر این است که بدن دچار یک بیماری است که از طریق داغی کف پا برای ما هشدار می دهد .

 

دلایلی داغی کف پا
بیماری دیابت
افرادی که به دیابت نوع ۱ و نوع ۲ مبتلا هستند بیشتر از هر کسی ، داغی کف پا را احساس نموده اند ، چرا که دیابت کنترل نشده می تواند به سیستم عصبی اختلال ایجاد نموده و بیشترین صدمات را به عصب های پا وارد خواهد نمود ، در این صورت واکنش های ایجاد خواهد شد که در قالب داغی و سوزش پا می باشد .

 

سموم در بدن
سموم در بدن باعث بیماری های مختلف شده و سلامتی را به خطر مواجه خواهد ساخت .

در صورتی که سموم از بدن خارج نشود بدن شما هشدار های را خواهد داد که اولین گام برای بازگویی موجودیت سموم در بدن داغ شدن کف پا خواهد بود ، سموم در صورتی از بدن خارج نمی شود که شما دچار بیماری های کلیوی باشید ، در این صورت لازم است هر چه سریع به درمان بیماری های کلیوی پرداخته و سموم را از بدن دفع کنید .

 

اختلال هورمون ها
برای حفظ سلامتی داشتن رژیم غذایی مناسب بسیار مهم است ، چرا که کمبود های همچون ویتامین ها ، پروتئین و املاح معدنی می تواند باعث عواقب ناگواری گردد ، که مهم ترین آن ایجاد اختلال در عملکرد هورمون ها می باشد ، به طور مثال زمانی که تیروئید کم کار می شود می تواند بیماری های دیگر را نیز به وجود آورد که مهم ترین آن داغ شدن کف پا می باشد ، اگر شب احساس می کنید کف پا های شما داغ شده و سوزش دارد لازم است تست تیروئید را انجام دهید .

 

استفاده از نوشیدنی های الکلی
طوری که می دانید نوشیدنی های الکلی در کم ترین زمان می تواند اثرات منفی خود را بروی سیستم عصبی وارد نموده و به عصب های پا صدمه وارد نمایند .

 

فشار های وارده بر روی ستون فقرات
حساس ترین نقطه بدن ستون فقرات می باشد ، زمانی که فشار وارد شده به ستون فقرات زیاد باشد باعث می شود عصب یا نخاع دچار آسیب دیدگی شده و تاثیرات آن بر روی پا ها و دیسک کمر نمایان خواهد شد .

 

ارتباط متاتارسالژی با داغ شدن کف پا
یکی از بیماری های که عامل اصلی آن رفتار اشتباه ما می باشد متاتارسالژی می باشد ، این بیماری در اثر پیاده روی بیش از حد ، دوش ، استفاده از کفش های نامناسب ایجاد می شود ، در این صورت است که شما احساس داغ شدن کف پا های خود را تجربه خواهید نمود .

 

ایجاد کیست ها در قوزک پا
یکی از مهم ترین موارد که می تواند باعث داغ شدن کف پا های شما شود ، ایجاد کیست ها در ناحیه قوزک پا است .

 

کمبود ویتامین ها در بدن و داغ شدن کف پا
یکی از مهم ترین مواردی که می تواند برای بدن اثرات منفی داشته باشد کمبود ویتامین ها می باشد مخصوصا ویتامین B12 , B6 که در اثر کمبود این دو ویتامین مهم کف پا ها داغ شده و شما احساس سوزش خواهید نمود .

 

بیماری دیسک کمر
دیسک کمر یکی دیگر از بیماری های است که نخاع و عصب های کمر را تحت تاثیر قرار داده و اثرات منفی آن مستقیم بر روی پا ها می باشد ، این تاثیرات منفی می تواند می تواند عصب های پا را درگیر نموده و باعث داغ شدن کف پا گردد .

 

داغ شدن پا ها و ارتباط آن با عفونت استخوان
طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه قاهره مصر نشان داده است که عفونت استخوان ها ارتباط مستقیمی با داغ شدن کف پا های شما دارد ،اگر مفاصل و استخوان ها دچار شکستگی و التهاب شده است می تواند به عصب های پا صدمه وارد کند .

 

فعالیت های بیش از حد
یکی از بیماری های شایع نوراما مورتون می باشد که در اثر ضخیم شدن عصب های پا بروز خواهد کرد عامل اصلی این بیماری فعالیت های بیش از حد و پیاده روی های زیاد می باشد .

داغ شدن کف پا

درمان داغ شدن کف پا به روش های خانگی
با استفاده از روش های زیر می توانید داغی کف پا ی خود را درمان کنید این روش ها عبارتند از :

ورزش کنید
سرکه سیب استفاده کنید
ماساژ درمانی
استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون
استفاده از زنجبیل و زردچوبه
عصاره آویشن
روش های فوق در قسمت پایین برای شما به طور کامل شرح داده شده است .

برای درمان داغی کف پا ورزش کنید
یکی از موثر ترین روش های درمان ورزش می باشد ، چرا که شما در زمان انجام حرکاتی ورزشی جریان خون طبیعی خواهید داشت در این صورت گرمی پا کم شده و بدن به طور متناوبی گرم می شود .




:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: